13 Temmuz 2016 Çarşamba

Sanatçı Neye Özlem Duyarsa Onu Yansıtır

Bugün günlerden 13 Temmuz Çarşamba. Yazın ortasına geldiğimizi yavaş yavaş hissettiğimiz günlerden biri. Hava güneşli ve canlı. Yaz mevsiminin belki de en sevdiğim özelliği, havanın sürekli güneşli olmasından dolayı insandaki yaşama sevincinin biraz daha artırması.

Yaz dediğimizde aklımıza ilk gelen tatil. Tatilden ziyade havuz, deniz, kum, güneş... Hepimizi heyecanlandıran ve mutlu eden bu şeyler dönem içinde ne kadar çok çalıştığımızı ve tatili ne kadar çok hak ettiğimizi de belirten kelimeler aslında.

Resim yapmaya ve blog yazmaya başlayalı tam 1 hafta oldu. Bu bir haftalık süreçte yaptığım işleri göz önüne alınca bugünkü resmimi yapmak için kafamda bir fikir belirdi. Öncelikle sevgili okuyucum, insan sevdiği işleri yapmalı. Neyi seviyorsan, ne seni bu hayatta daha çok mutlu edecekse o işin peşini bırakmamalısın. İkinci olarak ise yaptığın işi en iyisinden yapmalısın. Hem kendine olan özgüvenin gelişir hem de bir şeyleri iyi yapmanın verdiği mutluluğu aslında hiçbir şeyde göremezsin.

İster şair, ister yazar isterse ressam olsun, sanatçı ''gerçekten'' de neyi özlüyorsa, nerede kendisinden bir parça görüyorsa onu eserine yansıtmayı asla ihmal etmemiştir. Sizlere büyük şair Cahit Sıtkı Tarancı'dan bir şiir paylaşacağım sevgili okuyucum.

MEMLEKET İSTERİM

Memleket isterim
Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.

Memleket isterim
Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;
Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.

Memleket isterim
Ne zengin fakir, ne sen ben farkı olsun;
Kış günü herkesin evi barkı olsun.

Memleket isterim
Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
Olursa bir şikâyet ölümden olsun.

Bu şiiri her okuduğumda içime bir umut doğuyor. Şair, kendi yaşadığı zamanın da şartlarını göz önünde bulundurarak aslında bize ne çok şey anlatmak istemiş! 

Böyle böyle düşünürken yapacağım resimde mutlaka bulunmasından mutluluk duyduğum bir nesne olan çiçekler geldi. Çiçeklerin haricinde çoktandır özlem duyduğum deniz de olacaktı tabi. Fakat bu resimde denizi öyle geniş bir alanda değil, sadece pencereden gözüken alanını çizip size gösterme imkanım oldu. Çiçeklerimi bir vazoya yerleştirip ardından arka plana bir pencere çizdim. Daha tam anlamıyla açık pencere, kapı vs. çizemediğimden dolayı bu seferlik pencereyi kapalı çizdim. Ama objeleri açık çizmeyi de öğrenip size geri dönüş yapacağım :)

Resmimi renklendirirken bolca beyaz pastel boya kullandım. Beyaz pastel boyanın resmi daha gerçekçi ve sınırları belirlemede daha iyi bir yardımcı olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Beyaz pastel boyayı, renklerin rengini açmak için de kullandım tabi ki. Çizdiğim leylak rengi masanın rengini açmak için beyaz pastel boya ve rengi dağıtmak için pamuktan yardım aldım diyebilirim.

Pencereden dışarı baktığınızda aslında hepimizi mutlu eden o görüntüyü çizdim: Deniz! Resimleri yaparken sanki oradaymışım gibi çizmeye çalışıyorum. Ve bence inceleyeceğiz resimlere bir de bu gözden bakın.

Resmimin arka planını ise gökyüzü mavisi rengi ile taçlandırdım ve resmim aynen aşağıdaki gibi oldu:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Cumhuriyet ve Atatürk Başlığı Altında Bilim ve Ulusal Eğitim Metodolojisi Üzerine

'' İnsanların hayatına, faaliyetine hâkim olan kuvvet yaratma ve icat kabiliyetidir.'' Mustafa Kemal Atatürk A...