Karakalem Natürmort 2/30

Bugün çok verimli bir gün olduğunu söyleyebilirim. Hem yeni bir dergi ile tanıştım hem de şimdi aşağıda göreceğin yeni bir çizim yaptım. Bu çizimi A4 beyaz kağıt üzerine Faber-Castell marka 5B numaralı kalem ile yaptım.



Bu çizimi hemen hemen herkes bilir. Bu bir natürmort çizimdir. Natürmort, Vikipedi'de aynen şu şekilde açıklanmış:

Natürmort, konusu cansız varlıklar (ölü hayvanlar) veya nesneler (meyveler, çiçekler, vazolar, vb.) olan sanat eseri. FransızcaNature morte , "ölü doğa" anlamına gelen tanımlamadan Türkçeye geçmiştir. Bu terim sanat alanında 17. yüzyılın sonlarına doğru kullanılmaya başlanmıştır. Manzara ve portre resimlerinin dışında, çeşitli nesnelerin bir araya getirilerek bir kompozisyon oluşturmasıyla ortaya çıkan resim türüdür
Natürmort, Avrupa Seferleri sırasında Osmanlı'ya geçmiştir. Modern sanatta büyük yer tutar.
Kısacası, cansız varlıkların veya nesnelerin sanatçının zihniyle birlikte kağıda, tuvale veya parşömene döküldüğü hali.
Benim de sevdiğim bir resim türü olan natürmort, insanı çizerken de bakarken de rahatlatan bir tür. Çizerken çok zorlandığımı söyleyemem ama gölgelendirme konusunda kendimi biraz daha geliştirmem gerektiğini gördüm. 
Bu yazı, diğer yazıma göre biraz kısa sürdü ama devamı gelecek merakla bekleyin :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tartışmayı Ne Kadar İyi ve Nasıl Biliyoruz?

Sıfırdan Bir Eğitim Sistemi Yaratmak veya Yaratmamak...

İnsanoğlunu Ayakta Tutan ''Tek'' Şey