104 Yıllık Tarihi Bir Eser ve Çizimim 5/30

Merhaba sevgili okuyucum. Çizimlere başlayıp blog siteme yazılarımı yazalı tam 4 gün oldu. Bu 4 günlük süreçte çizdiğim resimlerin ve yazdığım yazıların çok sayıda görüntülenmesi beni mutlu etti. Eskiden, eskiden dediysem çok çok eskiden yani, bende çizim yeteneği yok, ben bir çöp adam bile çizemem dediğim zamanları hatırladım. Şu 4 günlük süreçte büyük bir istekle ve sevgiyle başladığım şu işin aslında beni bambaşka bir insan yaptığını gördüm. Resim yaptıkça hayata olan bakış açım biraz daha genişledi sanki. Yaşadığım olaylara farklı pencerelerden de bakmayı öğrendim. Neyse lafı fazla uzatmadan bugünün "tuhaf" bir biçimde ikinci çizim ve yazısına geçiyorum. Tuhaf dememin sebebi, aslında kendime koyduğum hedefin 30 günde 30 çizim olmasıydı fakat resim ve çizim yapmayı o kadar çok sevdim ki aslında özlemiş de olabilirim, 1 güne 1 çizim gözümde bir an çok az geldi. O yüzden, çizecek bir şeyler aramak için kütüphanemi araştırdım biraz. Elime bir sözlük geçti. Aslında bildiğim bir sözlük idi bu. Ama zamanında vaktim olmadığı için çok ayrıntılı inceleme fırsatım olmamıştı.

Sözlük, Fransızca bir sözlüktü. Kapağı bayağı yıpranmış, sayfa sayısı epeyce fazla idi.



İncelemek için ilk sayfayı açtım ve sözlüğün 1912 basım olduğunu gördüm.



İlk başta şaşırdım, elimde 104 yılık bir eser tutuyordum. Bu beni epeyce heyecanlandırdı ve sevindirdi. Genellikle tarihi eserlere karşı da böyle bir tavır içerisindeyim sevgili okuyucum. Belki sen de bir eseri ilk defa gördüğünde heyecanlanıp o tarihi eseri hemen incelemek istiyorsundur. Ben de çoğu zaman böyle oluyor da :))

Sözlüğü biraz daha inceledim ve kelimeler kısmı bittikten sonra "İllüstrasyon" bölümüne geldim. Burada neler yoktu ki! İnsanın anatomik yapısı, her hayvanın ince ince sanki bir Leonardo da Vinci ustalığında çizilmiş şekli... Hayran olmamak elde değil açıkçası. Avrupa'daki her ülkenin bayrağı, Fransız büyük adamlarının resimleri. Resimleri dediysem sanki ipince bir kalemle çizilmiş gibiydiler. Bazı çizimlerin renklendirilmiş olduğunu fark ettim ve böyle bir sözlüğün tamı tamına 2 dünya savaşı geçirdiğini ve acaba kimlerin tarafından okunduğunu düşündüm ve içim bir tuhaf oldu.

Çizimlerin bu kadar hoş ve ayrıntılı bir biçimde verilmesi beni çok etkiledi ve içlerinden birini çizme kararını verdim. Çizimimi parşömen kağıt üzerine Faber-Castell marka 2B resim kalemiyle yaptım ve şu şekilde oldu:




Son olarak, eğer sizin de bilmediğiniz bir yerlerde tarihi bir kitabınız varsa mutlaka bir açıp okuyun, araştırın derim. Sizi gerçekten çok etkileyeceğinden emin olabilirsiniz :)

Yorumlar

  1. Çizimin bir çöp adam çizere göre tabi ki mükemmel.Ama çizimden çok o sözlük çok dikkatimi çekti.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sözlük harika bir eser. Çok teşekkürler :')

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tartışmayı Ne Kadar İyi ve Nasıl Biliyoruz?

Sıfırdan Bir Eğitim Sistemi Yaratmak veya Yaratmamak...

İnsanoğlunu Ayakta Tutan ''Tek'' Şey