9 Temmuz 2016 Cumartesi

Benim ''Yıldızlı Gecem'' 4/30

Yeni bir alışkanlık kazanmak için 21 günün yeterli olduğunu söylemiş bilim insanları. Peki nasıl mı? Şöyle sevgili okuyucum, alışkanlıklar beyinde 20 günde oluşmaktadır. 20 gün boyunca eğer sen aynı şeyi yaparsan 21. günde o alışkanlığı kazanmış olursun. Çünkü yeni alışkanlığın zihinde ve hücresel bellekte kalıcı olarak yerleşmesi 21 gün sürer. Alışkanlıklar tekrarlana tekrarlana kazanılır. Yeni alışkanlığın da zihinde kalıcı sinir ağı “otoyolu” yaratması 21 gün tekrar edilerek oluşur. Zihniniz ve kaslarınız tekrar edilen bir şeyi otomatiğe bağlar. Dişinizi fırçalamak, yürümek ya da ayakkabınızı bağlamak için düşünmüyorsun değil mi?

Peki neden böyle bir giriş yaptım? Yeni bir alışkanlık kazanmaya çalışıyorum sevgili okuyucum. O da: Erken kalkmak! Söz konusu erken kalkmak olunca kaçacak köşe aradığım, uykuyu ne kadar çok sevdiğimi kelimelerle anlatamadığım bir durum, durumdu benim için. Yaklaşık 1 hafta önce tüm sınavlarım bitti ve tatilime başladım. Başlarda düzensiz bir uyku düzenine sahip olsam da bu blog fikrini hayata geçirince artık erken yatıp erken kalkma alışkanlığını kazanmak için kendimi başlarda zorladım ama sonra bünyemin buna benden daha çabuk uyum sağladığını görünce çok mutlu oldum. Size tavsiyem, erken kalkın! Emin olun, hayata bakış açınız değişecek, daha fazla işle meşgul olup mutluluğun nerelerde saklandığını tahmin bile edemeyeceksiniz :)

Gelelim bugünkü resmimize ve açıklamalarımıza. Çok sevdiğim bir tablo olan Vincent van Gogh'un ''Yıldızlı Gece'' yi pastel boyalar ile 25*35'lik resim defterime yaptım. Başta biraz zorlansam da devamının iyi gittiğini görmek beni sevindirdi. Bu resmi yaparken dinlediğim müziği de vereyim hemen ( https://www.youtube.com/watch?v=QnJbqIFer5M )

Resmi yaparken sıkıntı çektiğim tek nokta ise; küçük nesneleri çizmede ve ayrıntıları vermede kötü olduğumu fark ettim. Örneğin resmin altına bakacak olursanız, resmin orijinalinde daha fazla ev bulunurken ben sadece 2 ev ve 1 klise çizebildim. Bu da küçük nesnelerin çizimine biraz daha çalışmam gerektiğini bana gösterdi. 

Boyamada ise kullandığım en temel renkler; lacivert, gökyüzü mavisi, siyah ve sarı oldu. Bu 4 rengi resmin neredeyse her yerinde kullandım. Mavi rengini hatta mavinin her tonunu seven biri olarak sanırım bu tabloyu neden bu kadar çok sevdiğimi fark ettim. Resmim aynen aşağıdaki gibi oldu:









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder